Psiholog Renata Szekely

Hard work and determination
Here goes your text ... Select any part of your text to access the formatting toolbar.
Să facem cunoștință

O minte sănătoasă este cheia unei vieți fericite și împlinite!

Cu toate că uneori ni se poate părea că trăim în propria noastră bulă de zi-cu-zi, studiile indică faptul că 51% dintre români se declara afectați de război, asta după  ce valul de anxietate generat de pandemia de COVID încă se resimte.

Refuzul, în acest caz 89%, are la baza tot un cumul de credințe eronate sau frici care ne împiedică să găsim soluții noi la probleme vechi.

psiholog renata szekely

Mă numesc Renata Szekely,

am urmat cursurile Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, UBB din Cluj Napoca între anii 2014 -2017, urmați de doi ani de masterat și încă 2 ani de supervizare.

Psihoterapia o văd ca pe o unealtă în autocunoaștere, un spațiu unde ai timp să îți reevaluezi unele decizii, un moment în care poți fi sincer și vulnerabil . Relația terapeutică ajută stabilirea unei baze solide pentru dezvoltarea unor relații sănătoase.

Fie că ne confruntăm cu o simptomatologie mai gravă sau că avem nevoie de cineva din exterior care să ne îndrume spre opțiuni mai sănătoase, ședințele sunt mereu orientate spre nevoile clientului, terapeutul fiind cel care stimulează și dirijează acest proces.

Poate că cea mai importantă credință terapeutică pe care o am este că viața neanalizată nu merită trăită.

— Irvin D. Yalom

Redescoperă-ți bucuria și energia de a trăi!

Terapie individuală

Suport în gestionarea dificultăților la nivel personal ( anxietate / depresie, fobii) , relațional ( îmbunătățirea calității relațiilor cu cei din jur), emoțional.

60 minute – 180 RON

Terapie de cuplu

Identificarea tiparelor disfuncționale de interacțiune, învățarea și exersarea unor tehnici de comunicare eficiente, creșterea satisfacției și calității la nivel de cuplu și individual.

90 minute – 300 RON

Terapie de grup

 Terapia de grup implică participarea simultană a mai multor persoane care se confruntă cu probleme similare și care își împărtășesc experiențele, gândurile și sentimentele cu ceilalți membri ai grupului.

Întrebări frecvente

01. Ce presupune psihoterapia?
În primul rând identificarea unor tipare de gândire și comportament care nu ne sunt de ajutor, pe care le-am învățat involuntar sau din păcate nu am fost expuși la modele mai sănătoase, și prin care tindem să ne autosabotam în crearea unei vieți împlinite.

Mai apoi, e vorba de un proces prin care pacientul învață în propriul ritm să faciliteze micile modificări din viață să prin care să se simtă din nou în controlul propriei vieți.

Procesul terapeutic pare uneori că o scurtătură în luarea unor decizii pe care clientul le-ar fi găsit în mod natural însă după mai mult timp, mai multe încercări nereușite.
02. Cum se desfășoară prima ședința?

Cu toate că la început poate să fie ciudat dacă ne gândim la faptul că cineva se așează pe o canapea și începe să povestească despre propriile dificultăți cu un străîn; însă prima ședința presupune o discuție formală despre modul de lucru al terapeutului, limitele și obiectivele procesului terapeutic, dar și o parte informală în care clientul e încurajat să povestească, atât cât se simte confortabil, despre problemele pe care el le consideră importante și care îl rețin in a trăi o viață împlinită. Confidențialitatea din cadrul ședințelor e un crietriu de baza care facilitează această discuție.

03. Când e momentul să apelez la un psiholog?

Ar fi ideal că mersul la psiholog să nu mai fie un tabu, secret al persoanei, astfel încât să putem să apelăm la aceste servicii chiar și în scopul de  prevenire în agravarea unor stări de neliniște sau în momentele de dificultate, când trecem printr-o perioada mai agitată și ne este greu să ne adunăm forțele.

Fiecare are posibilitatea de a stabili cât de mult poate să suporte o anumită stare/ un anumit meidu înainte să încerce să schime câte ceva.

04. Ședințe online sau fizice. Care este cea mai bună opțiune?

Studiile legate de tratarea simptomatologiei depresive/anxioase indică faptul că ambele forme de desfășurare al ședințelor sunt la fel de eficiente, în multe cazuri fiind vorba de o preferință personală.

Ședințele de psihoterapie online au avantajul de a fi mult mai confortabile, fără a există timpul pierdut pe drumul înspre cabinet; totodată, clientul poate să se simtă mult mai confortabil fiind acasă, într-un mediu cunoscut .

Am încercat să depășesc anumite probleme pe cont propriu, dar nu am reușit. Așadar, am decis să caut ajutor profesional și am găsit un psiholog minunat. A fost o experiență foarte benefică pentru mine, deoarece am învățat să gestionez mai bine stresul și anxietatea.

Sunt foarte recunoscătoare pentru că am găsit un psiholog atât de profesionist și empatic. În timpul ședințelor am simțit că pot fi sinceră și deschisă și că am fost înțeleasă cu adevărat. Terapia mi-a ajutat să-mi depășesc problemele și să devin mai sigură pe mine

Am fost prins într-un cerc vicios al depresiei și al anxietății și nu știam cum să ies din această situație. Am căutat ajutor profesional și am găsit un psiholog cu adevărat remarcabil. .

0%

Mi-a fost greu să mă calmez

Am avut senzația de uscăciune a gurii

Parcă nu am avut senzatii pozitive deloc

Am avut probleme de respirație (ex: respirație excesiv de rapidă, lipsa de aer în absența efortului fizic)

Mi-a fost greu să am inițiativa de a face lucruri

Am avut tendința de a exagera la diverse situații

Am avut tremurături (ex: în mâini)

Am simţit că folosesc foarte multă energie nervoasă

Am fost îngrijorat(ă) de situaţiile în care m-aş fi putut panica şi face de râs

Am simţit că nu aveam nicio așteptare

M-am trezit că devin agitat(ă)

Mi-a fost greu să mă relaxez

M-am simţit deprimat(ă) şi trist(ă)

Am fost intolerant(ă) cu orice lucru care mă împiedica să-mi văd de treabă (adică să continui ceea ce făceam)

Am simţit că am fost aproape de a mă panica

Nu m-am putut entuziasma la nimic

Am simţit că nu valorez mult, ca persoană

Am simţit că sunt cam sensibil(ă)

Am fost conştient(ă) de activitatea inimii mele în absenţa efortului fizic (ex: puls accelerat sau lipsa unei bătăi)

M-am simţit speriat(ă) fără niciun motiv serios

Am simţit că viaţa e lipsită de sens

Test de anxietate Scala DASS 21
Ai un nivel scăzut de anxietate
Ai o încredere mare în abilitățile tale și nu te lași afectat de anxietatea și stresul zilnic. Ești capabil să faci față situațiilor dificile cu calm și încredere.
Ești o persoană care se confruntă cu anxietatea în anumite situații
Ești o persoană care se confruntă cu anxietatea în anumite situații, dar încerci să îți depășești fricile și să faci față cu calm situațiilor stresante. Poți beneficia de strategii de gestionare a anxietății pentru a-ți îmbunătăți abilitățile.
Anxietate moderată
Dacă te-ai obișnuit să te îngrijorezi și să devii extrem de agitat când lucrurile nu merg cum vrei tu, este recomandat să începi discuțiile cu un terapeut. Anxietatea netratată poate duce în timp la atacuri de panică.
Anxietate Severă
Steagul roșu reprezentat de anxietatea severă îți poate pune bețe în roate în activitatea de zi cu zi. Pentru a performa la adevăratul tău potențial este necesar să-ți schimbi anumite tipare de gândire și comportamentale. Terapia cognitiv-comportamentală are cele mai bune și rapide rezultate în tratarea anxietății.

Test depresie, anxietate, stres

Răspunde cât mai sincer la fiecare întrebare, iar dacă simți că ai nevoie să vorbești cu un specialist, sunt aici pentru tine.

Contact Form Demo (#3)

Programează o consultație

Nu lăsa problemele să te afecteze în mod negativ și să-ți afecteze calitatea vieții.